mandag 8. november 2010

Kunstoppgaven

På nåværende tidspunkt har e laga mine egne replikka av Munchs "skrik". E har prøvd ut med akvarellmaling, oljemaling, collage, data og vanlig tegning.
No i etterkant så synes e personlig at tegninga mi med farger va den som kom best ut. Men det spørs om alle e enig i det.
Akvarellmaling ved den teknikken som va vanskeligst å gjennomføre. Her va det vanskelig å hold fargene på plass uten at dem rant utover.
I forhold til arbeidet med barn så trur e alle teknikkan e har prøvd ut e gjennomførbar. Det e viktig at barna får sjå at det e mange muligheta å uttrykk se på.
Arbeid med Munch har absolutt et tverrfaglig potensiale. I norskfaget e d mange muligheta. Elevene kan lese om Munch, de kan skrive om Munch, og de kan fortelle resten av klassen om Munch.
I samfunnsfag er det naturlig å trekke inn perioden, årstall osv i arbeidet. Det er også mulig å knytte andre historiske hendelser med tida Munch jobbet på. Eks 1905.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar